27 augusti 2014

Att ha ett mål tillsammans

En weekend i vackra Åre bokad i slutet av september.
Bara han och jag.
Fjällvandra, downhill, prova på att paddla kajak för första gången och även en joggtur upp på Åreskutan är ju några av sakerna som står på min lilla "to do-lista".

Som vanligt tusen önskemål och få dagar, så vi ser väl vad som hinns med denna gång.
Åre är ju, som jag nämnt tidigare, en av dom vackraste platserna jag vet.

Då både jag och min sambo är träningsintresserad blir det ju (såklart) att man avlöser varandra på kvällarna, eller kör träningen varannan kväll/gång.
Vi är båda noga med att träningen sker efter att barnen lagt sig (eller tidigt på morgonen) då vi värderar barnens vakna tid mycket högt.
Och barnen har ju även sina aktiviteter med tennis och fotboll som vi vill vara delaktiga i.
Undantag är dom tre schemalaga passen på gymmet som vi har under veckan, men som dom nästan alltid följer med på. Dom är van att vara där, och tycker om det.

Dom senaste veckorna har jag och min sambo pratat mer och mer om vår egen träning och våra separata mål.
Det blir lätt "ditt och mitt" och "jag och du".
Inget som vi riktigt tänkt på tidigare eller sett som något problem, men som vi nu tänkt om lite på.

-Vi har planerat in ett gemensamt mål med vår träning!

Något nytt och något vågat,
och vi ska göra det tillsammans!
Något som kräver god samarbetsvilja och teamwork!

Detta är något som vi båda ser fram emot riktigt, riktigt mycket och som kommer bli en grym utmaning!

Men mer om det vid senare tillfälle.





24 augusti 2014

Hemmaträning

Underskatta inte hemmaträning!

Blev ett pass med dessa polare på kvällssidan, mer behövs inte!
Ben, axlar och mage.





23 augusti 2014

7 halsflussar

Då är vi äntligen tillbaka, jag och knoddarna!

Med 7 halsflussar på raken sedan nyår och en otäck halsmandelsoperation som innebar 1 veckas sjukhusvistelse, har våren inte riktigt varit på min sida.

Men med en fin sommar som bjöd på 12 veckors ledighet i form av sparade (bortglömda) mammadagar har jag sakta men säkert blivit helt återställd!
Löpningen har det varit glest med men desto mer cykling!
Har införskaffat en MTB och jisses vilken underbar träningsform!
Och jag som påstått att cykling inte varit något för mig!?

Att inte ha något mål eller delmål på sikt ger en stort spelrum att fuska, oavsett om det gäller träning, mat eller något så enkelt som att städa.
Att inte ha veckan någorlunda planerad är tyvärr som att bädda för frasen -"jag hinner inte med". 
Sommaren är ju ett typiskt exempel på "vi börjar på måndag"-tänk.

Men, nu är sommaren strax förbi!

Med lite struktur och planering så är det svårare att svika sina löften till sig själv. 

Så, med ett fint mål inom sikte är vi nu redo för hösten!